Ahad, 28 Februari 2010

KonsPiraSI..di ManaKAh anDa??

masalah ummah sekrang???
apa yang anda faham??

dengan nama Allah

daripada riwayat AT-Tabarani
" SEsiapa yg Tidak MenGhiraUkan MasalaH umat ISlam,
Dia adaLah buKan di KalanGan akU"

Konspirasi secara ringkasnya saya memahami sebagai konflik ke atas umat Islam. Sekarang Islam telah dianggap sebagai paksi kejahatan di mana semenjak 11/9 Islam mula diperangi. Malahan keaadaan menjadi kritikal dengan Kristian ingin menggunakkan nama Allah sebagai tuhan mereka walhal Allah adalah satu.Dia tidak beranak dan tidak diperanakkan! Allah tidak boleh menjadi dua sebab sekiranya ramai yang berkuasa, bagaimana alam boleh ditadbir. Kalo tuhan itu lemah, bagaimana boleh alam di tadbir.



Fikir2kanlah

He is Allah, the One and Only! Allah, the Eternal, Absolute; He begetteth not nor is He begotten. And there is none like unto Him.

kIta tidak boleh menafiakn konspirasi ini telah bermula sejak Nabi Adam a.s lagi di mana Iblis telah berjanji kepada Allah akan menyesatkan umat manusia sehingga akhir kiamat.

Tidak lupa juga sebelum Hijah lagi, Nabi Muhammad dikencam dengan hebatnya, Baginda menjadi guraan dan ejekkan malahan pernah dibaling dengan najis!

KOnFlik LamPau

  • Perang Salib
islam diperangi secara habis-habisan disebabkan pidato Pope Urban 2
" Sesiapa menentang Islam diampunkan dosa"
  • serangan tatar
  • kejatuhan andalus
Rakyat mula hidup berpuak-puak dan telah hilang semangat jihad, rakyat mula meniru adat tradisi orang Kafir.


Serangan Terhadap Orang Islam!!!
  1. Pemikiran
Serangan terhadap orang Islam melalui pemikiran adalah merasakan kaum bukan Islam adalah hebat. KIta tidak boleh menafikan di mana sistem pendidikkan kita berteraskan Kurikulum yang dibentuk oleh Inggeris sebelum memberi kemerdekaan kepada kita. Bahasa Inggeris menjadi subjek penting kononnya ingin menguasi Ilmu walhal pada zaman kegemilangan Islam, kitab-kitab Islam mula diterjemah dari Bahasa Arab kepada bahasa lain. Kekadang kita serap je ape yang di baca, sehingga akhir sekali apa yang aku belajar selama ini? Sekiranya anda tergolong dari kalangan orang yang mengejar Ilmu dunia semata-mata, fikir2kanlah ilmu itu!

  1. Akhlak
melalui akhlak sesorang mula memberi keutamman kepada kepentingan dunia. saya bg contoh ringkas, rasuah menjadi keutamman daripada menegakkan Islam. Tidak dapat dinafikan, sekiranya keadaan ini berleluasa negara akan musnah, ekonomi akan hancur. Bentuk-bentuk lain adalah pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan, tiada batasan sehingga ade satu perkataan yang saya tidak boleh terima dari rakan saya

" Aku lebih suka kawan nga lelaki, downg open. Kalo perempuan penuh emosi. Dengan downg aku boleh gelak-gelak"

bentuk-bentuk lain adalah menerbitkan jiwa putus asa yang melampau-lampau. Trend realiti tv seperti Akademi Fantasia, Mari Berdansa, Raja Lawak menjadi program penting dalam keluarga. ade yang sanggup berhabis duet dengan sms semata-mata menyokong artis kegemaraan yang dianggap ikon masa kini. Sekiranya artis kegemaran kalah, mereka kecewa melampau-lampau dan terbawa-bawa dan menjadi diskusi penting di tempat keje mahupun kuliah walhal masalah umat tidak pernah di ambil kira.

  1. Ekonomi
Kebergantungan kepada ekonomi barat yang telah menguasai ekonomi dunia. Mereka mula menjadikan negara Islam sebagai produk pemasaran barangan mereka yang sepatutnya di boikot dan membeli barangan buatan Malaysia. Tidak dapat dinafikan pergantungan kepada barangan mereka sekarang menjadi-jadi, produk komputer, telefon, makanan segera dan pelbagai lagi.
  1. Politik
Dari segi politik, mereka mula menjadikan sistem pemerintahan demokrasi berparlimen yang diamalkan seperti di Malaysia sebagai sistem pemerintahan negara dan menolak sistem khalifah. sistem demokrasi berparlimen mengikut suara rakyat menjadikkan rakyat sebagai tuhan yang mempengaruhi pemilihan pemerintah. Selain itu mereka mula menghapuskan sumber alam negara Islam seperti negara Palestin mahupun Iraq dan menggantikkan pemerintah di kalangan mereka sendiri.
  1. Tentera
melalui ketenteraan mereka mula menguasi negara Islam dengan melakukkan peperangan besar-besaran bermula dari Perang Salib ke atas umat Islam.



wallahualam
saya dapat berkongsi sedikit
semoga dapat memberi manfaat kepada semua dan kesedaran bahawa penting untuk kita faham hal ini..


wa....ngantuk...

(*------------*)



Tiada ulasan: