Rabu, 13 Oktober 2010

Kalaulah saya tidak...

cinta ku pada gambar-gambar yang indah


Salam

Dah lama tidak mengupdate blog. Tetiba rasa nak menulis satu benda yang saya tidak suka dengar atau berbicara, soal Cinta. Fobia? bukan sesuatu yang dianggap fobia, tetapi alergik. Tidak suka. FULL STOP. Masalah remaja hari nie, bukan soal siapa berani nak berjihad (sampaikan kalau dahulu timbul soal munafik), masalah cinta pun tak berkesudahan. Masakan tidak, ketika mata nak terkatup (hobi saya sekarang tidur di ruang tamu supaya mudah tersedar pagi, kalau x confirm tak bagun kalau orang tak kejutkan... attention: ruang tamu tempat orang berkumpul dan bercakap), tetiba kawan mula mengutarakan perosoalan..
" kenapa kak ar, dia buat camtu? xphm aku..kenapa dia?"
" ala, ignore jer. wat xtau"
" aku malas nak pk da"" mesti sayang dia lagi kan?"
" impossible nak lupakan!, aku pernah sayang dia"
" hurm..."

cerita bersambung tentang bagaimana bermula, kawan baik jahat,....Biasalah sembang kosong.

sembang camni kan bagus (teringat time kat Kerteh)






pagi tadi timbul pulak persoalan kawan lain ketika breakfast nasi lemak+nescafe (mengantuk btol hari nie)

" ar, sebenarnya kan. AKu terasa dengan bf aku"

(usah cerita panjang kat cini)


Tetiba timbul soal, kalaulah saya tidak??. Usah biarkan diri anda bermain perasan, masakan Allah menguji kita sekiranya kita tidak mampu. Sebab ujian itu kita menjadi seorang yang lebih berhati-hati, boleh menilai yang mana baik atau buruk.

Lupakan segala-galanya,
taubat lah sebenar-benar taubat,
Istikarahlah sebelum terlambat,
Bermunajatlah,percayalah,
perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik,
Usah fikirkan soal cinta, kerana telah tertulis untuk kita siapa jodoh kita,
Berpenat lelah lah memikirkan apakan amalanku diterima
Apakah syurga yang mengalir air dibawahnya milik kita, atau nera
Bagaimana cara kita mati, baik kah?
Sudahkan kita berjaya membanggakan dan menggembirakan abi dan ummi????






nak mendapat hasanah di dunia dan akhirat
buat umi and abah, cintaku hanya padamu selepas allah dan rasul









arbanah, zohor da masuk, sila solat. moga diberi ketenangan setelah dihentam senior, katanya kenapa blum sambung lab??tension-tension (kena ciapkan literature review-susah kalo orang take care, tp bagus..bagi cabaran)

Tiada ulasan: