Rabu, 5 Mei 2010

SIAPAKAH AYAH DAN IBU MEREKA?

Siap dengan ubat semut + gunting, ditanam belakang kilang Prai Tengah



Pantai Kg. Chendering, Dungun (student UiTm Dungun)



Jalan Asby, Ipoh 30/12


Tanah Perkuburan Islam, Senawang, Seremban 30/3



Segamat, Johor 1/3




sepang 4/5





bISMIllaH


Geram, itulah perasaan saya apabila melihat bayi-bayi yang tidak berdosa ini dibuang begitu sahaja. Patungkah mereka? Bukankah dia manusia, sebaik-baik kejadian yang Allah ciptakan. Apakah mereka tidak pernah fikirkan dosa lagi ? Inilah akibat perbuatan yang tidak mengikut ketetapan Allah.



" Tidak patut bagi muslimin muslimat apabila Allah dan rusulnya menetapkan sesuatu, ada pilihan lain bagi urusan mereka, al-ahzab: 36"


Bukankah Allah melarang kamu menghampiri zina?, Bukankah Allah melarang ?


Yang bertambah geram di hati ini ia melibatkan student-student yang memang sah bijak pandai sehingga anda layak bergelar status siswa-siswi.Persoalannya pemuda-pemudi inilah yang akan memegang tampuk kepimpinan negara. Bagaimana masa depan sebuah negara kalau ini adalah pemuda-pemudi harapan bangsa.


Bermula dari larangan Allah supaya jangan menghampiri zina. Salah satu perkara yang sentiasa di sentuh adalah "Jangan bercouple ". Mereka yang terlibat dengan aktiviti "Mencegah kapel di UITM Shah Alam di maki walhal mereka cuba mengajak kepada kebaikan.


Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk (isi neraka Jahanam) kebanyakkan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat) Allah dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah) dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. (al-a'raaf: 179)


======Ya Allah ampunkan dosa-dosaku, dosa yang aku sengajakan atau tidak=========






Tiada ulasan: